Gezocht: maker in residence
Ben je een musicus, maker, performer, ensemble of composer-performer en nog geen 35 jaar? Wil je je carrière verdiepen in een uitgebreid traject van twee jaar bij Festival Dag in de Branding in Den Haag?
Stuur je plan in en word maker in residence bij Festival Dag in de Branding!
Je gaat van september 2024 t/m juni 2026 met verschillende coaches aan de slag, werkt samen met podia, ensembles en andere creatieven in Den Haag en presenteert je werk o.a. in het kader van het festival.
Tijdens Festival Dag in de Branding laten de Haagse podia, het Residentie Orkest en diverse ensembles het publiek kennismaken met de nieuwste muziek. Drie keer per jaar organiseren zij met elkaar een festival vol ontdekkingen op verschillende locaties in Den Haag. De makers van nu staan centraal.
Traject maker in residence
Met meerdere festivaledities per jaar en een groot netwerk van samenwerkingspartners
biedt Festival Dag in de Branding jou een rijke omgeving om je gedurende twee seizoenen verder te ontwikkelen. Voor de periode september 2024 – juni 2026 biedt Festival Dag in de Branding coaching en ondersteuning voor een podiumartiest/maker.
Ben je een musicus, maker, performer, ensemble of composer-performer jonger dan 35 jaar? Wil jij in een professionele omgeving werken aan je artistieke ontwikkeling als maker? Wij willen je graag ontmoeten!
Het maker in residence traject van twee jaar biedt je de gelegenheid om jouw ideeën te toetsen aan de praktijk, uit te proberen, te evalueren en het geleerde toe te passen in volgende projecten. Op deze manier kun je in samenwerking met verschillende coaches en met de feedback van het betrokken publiek een grote stap voorwaarts maken in je ontwikkeling. Het traject heeft de vorm van een case study – aan de hand van het voorbereiden en uitvoeren van je producties werk je aan je leerdoelen.
Criteria
– jonger dan 35 jaar (voor ensembles: de gemiddelde leeftijd is lager dan 35)
– woonachtig en werkzaam in Nederland
– niet ingeschreven aan een Bachelor of Master opleiding in de muziek
– voor 10 mei 2024 indienen van een compleet plan
Je voorstel of sollicitatie omvat maximaal 4 pagina’s A4 en bevat de volgende informatie:
– een korte biografie
– een duidelijke omschrijving van je leerdoelen en artistieke ambities: wat wil je bereiken in/met dit traject?
– methode: met wat voor soort projecten/activiteiten wil je aan je leerdoelen werken? Motiveer hoe deze activiteiten je helpen je leerdoelen te bereiken
– met wie? Welke (externe) coaches kunnen jou helpen deze leerdoelen te bereiken en waarom? Dit kan gaan om specialisten uit elk gewenst vakgebied.
– minimaal 3 voorbeelden van bestaande projecten/werken (links naar audio of AV)
– een of meer namen plus contactgegevens van professionals in de muzieksector die desgevraagd een aanbeveling willen doen of vragen willen beantwoorden.
De procedure
Je mailt je plan inclusief alle bijlagen voor 10 mei 2024 naar:
info@dagindebranding.nl
Een vakjury kiest uit de ingezonden plannen de maker in residence die het best bij Festival Dag in de Branding past. Een sollicitatiegesprek maakt deel uit van de procedure. Begin juni hoor je of je hiervoor bent geselecteerd. Deze gesprekken worden gepland in de week van 17-21 juni.
De organisatie
Festival Dag in de Branding wordt georganiseerd door de Johan Wagenaar Stichting, een organisatie die zich ten doen stelt om impulsen te geven aan de ontwikkeling van de nieuwe muziek. De Johan Wagenaar Stichting (JWS) werd in 1947 opgericht. Van oudsher hebben componisten veel aandacht gekregen in het beleid. De stichting heeft talrijke compositieopdrachten verstrekt en compositieprijzen uitgereikt. De JWS beheert de muziekprijzen van de gemeente Den Haag, waarvan de Johan Wagenaar Prijs, toegekend voor een heel oeuvre, de bekendste is. Daarnaast stimuleert de JWS uitvoeringsmogelijkheden voor hedendaagse muziek. De JWS organiseert concerten en festivals, initieert en stimuleert overleg en samenwerkingsverbanden.