Crowdfunding geslaagd!

Voor de zomereditie op 29 juni 2019 bieden wij graag de ruimte aan twee jonge componisten om nieuw werk te schrijven voor een bijzondere uitvoering midden in het Scheveningse duinlandschap. Om dit mede mogelijk te maken hebben wij een crowdfundingcampagne gedaan. En met succes, want samen met u haalden wij maar liefst 5130 euro op, 102% van het streefbedrag. Bekijk de crowdfunding op Voordekunst

Curator Saskia Lankhoorn koos voor twee veelbelovende componisten die naast het creëren van hun eigen muzikale wereld ook bezig zijn met de wereld om hen heen: Anna Korsun en Maxim Shalygin. Korsun en Shalygin zijn generatiegenoten, beiden zijn afkomstig uit de Oekraïne. Ze zijn veelbelovend, krachtig in hun persoonlijkheid en zeer contrastrijk in hun muzikale uitingen.

Het werk van Maxim Shalygin is op 29 juni om 16 uur te horen in het Zuiderstrandtheater. Het werk van Anna Korsun is op 29 juni om 18:15 uur te horen in het Hemels Gewelf in Kijkduin.
Koop kaarten.

Anna Korsun (1986) is een bijzondere stem in de hedendaagse muziekwereld die meer aandacht verdient. Haar muziek herkenbaar is en tegelijk ook mysterieus. Ze kan stemmen laten klinken als verlokkende geesten aan de rand van een rivier, een boosaardige heksenketel, vriendelijk kaboutergefluister of stemmen afkomstig uit een onbestaand land.
Zelf zegt Korsun over haar muziek dat die vrij is van enige interpretatie of achtergrond, en dat de luisteraar het een eigen invulling mag geven. Voor het festival wil zij graag een stuk schrijven voor een koor dat met megafoons weids in de ruimte wordt geplaatst. Het publiek staat buiten in de duinen bij het Hemels Gewelf van James Turrell in Kijkduin en om hen heen verzamelen zich koorleden: amateurs en professionele zangers uit de Haagse regio.

Maxim Shalygin (1985) komt ook uit de Oekraïne en woont in Den Haag. De klankwereld van Shalygin is heel herkenbaar en toegankelijk. Hij is altijd opzoek naar nieuwe klanken en mogelijkheden om een verhaal te vertellen. Daarbij blijft hij zoeken naar spontane creativiteit die pijnlijk en heftig kan klinken en tegelijkertijd ook kan leiden tot momenten van pure schoonheid en spirituele beleving. Sinds enkele jaren schrijft hij vooral muziek voor solo-instrument of voor groepen van hetzelfde instrument, bijvoorbeeld Lacrimosa voor 7 violen. Voor Festival Dag in de Branding wil hij een stuk maken voor acht saxofoons. Maxim stelt zich voor dat de saxofonisten verspreid staan in de foyers van het Zuiderstrandtheater, met zicht op de Scheveningse duinen.

Altijd als eerste op de hoogte?
Schrijf u in op onze nieuwsbrief!

U ontvangt regelmatig programmanieuws en mooie aanbiedingen.
U gebruikt een verouderde browser van Internet Explorer die niet meer wordt ondersteund. Voor optimale prestaties raden wij u aan om een nieuwere browser te downloaden. Hiervoor verwijzen wij u door naar:

browsehappy.com sluiten