Editie 47 / 10 mrt 2018

Editie 47

‘Welke muziek neem ik en hoe presenteer ik die, zo dat ze een magnetisch effect heeft op het publiek?’ Dat is de vraag die curator Saskia Lankhoorn zich telkens opnieuw stelt. Ze probeert te spelen met ruimte, sfeer en energie. De locatie waar muziek tot klinken komt moet iets toevoegen aan het optreden. En zo is het een bewuste keuze om jazzpianiste Kaja Draksler (‘ze speelt haar eigen muziek, moderne jazz die eigenlijk geen jazz meer is’) in de Nieuwe Kerk te zetten: een traditioneel instrument op een traditioneel podium, maar met een ongrijpbaar eigen muzikale inhoud.

Voor How to Live a Life van Peter Adriaansz, die zich voor het eerst op het interdisciplinaire vlak zal begeven door met video te werken, vond ze een nieuwe locatie: de Elektriciteitsfabriek in Den Haag, een rauwe plek die eerder aan Berlijn doet denken dan aan de Hofstad. Rozalie Hirs experimenteert in Dreams of Airs met een informele inrichting van de zaal. Gezeten op zitzakken kunnen de luisteraars het concert in een loungeachtige sfeer meemaken.

Editie 47 / 10 mrt 2018

U gebruikt een verouderde browser van Internet Explorer die niet meer wordt ondersteund. Voor optimale prestaties raden wij u aan om een nieuwere browser te downloaden. Hiervoor verwijzen wij u door naar:

browsehappy.com sluiten